|
|||
:: Zastrzeż dokumenty Wiadomość dodana przez: admin (2019-02-11 07:49:13) Co zrobić w przypadku utraty dokumentów ? 1. Zastrzec je w banku - najłatwiej w swoim. Jeżeli ktoś nie ma rachunku powinien to zrobić w dowolnym banku przyjmującym zastrzeżenia od wszystkich ( lista: www.DokumetyZastrzezone.pl) 2. Zgłosić się do najbliższej jednostki policji - jeżeli dokumenty zostały skradzione. 3. Zawiadomić gminę lub placówkę konsularną - w celu wyrobienia nowego dokumentu Jak to działa ? Wystarczy zgłosić dokument w jednym banku, aby dane automatycznie przekazano do Centralnej Bazy Danych, a następnie rozesłano do wszystkich banków, operatorów telefonii komórkowej oraz tysięcy innych firm i instytucji korzystających z Systemu DZ. Dokumenty można zastrzegać nie tylko osobiście. Większość banków przyjmuje zgłoszenia telefonicznie ( od swoich klientów), a cześć wprowadziła taką funkcję również do bankowości elektronicznej. Jeżeli ktoś spróbuje posłużyć się zastrzeżonym dokumentem operacja zostanie zablokowana, a do wyjaśnienia sprawy wzywana jest Policja. Kiedy należy zastrzec ? Trzeba to zrobić zarówno w przypadku zgubienia jak i utraty dokumentu w wyniku kradzieży. Niezależnie od przyczyny powinno się zareagować możliwie jak najszybciej. Jakie dokumenty? Najważniejsze są: dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, karta pobytu. Dlaczego należy zastrzegać ? Dziennie zdarza się kilkadziesiąt prób posłużenia się cudzym lub podrobionym dokumentem np:
adres tej wiadomości: www.archiwum.barglow.dt.pl/0//news.php?id=2374 |