Europejski Fundusz Rolny na rzecz rozwoju obszarów wiejskich
Cyfrowy Urząd Wrót Podlasia
Film promocyjny
Polub nas na facebooku
Mapa Plan Zagospodarowania Przestrzennego
Harmonogram odbioru odpadów komunalnych
Kolektory słoneczne
Zaprzyjaźnione strony
Sprawdź czy jesteś w rejestrze wyborców
> Obwieszczenia > Przebudowa drogi krajowej nr 61 Warszawa - Łomza - Augustów na odcinku przejścia przez m. Barszcze od km ok. 239 + 850 do km 2
Bargłów Kościelny, dnia 28.12. 2010 r.
O.5217-3/10
POSTANOWIENIE
Na podstawie
art. 63 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r.o
udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w
ochronie środowiska orazo ocenach
oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. Nr 199 poz. 1227)po rozpatrzeniu wniosku Generalnej Dyrekcji
Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstokuw sprawie wydania decyzji o środowiskowych
uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn: „Przebudowa drogi krajowej nr 61
Warszawa - Łomza - Augustów na odcinku przejścia przez m. Barszczeod kmok. 239 + 850 do km 240+250 wraz z budową i przebudowąniezbędnie infrastruktury technicznej w
Gminie Bargłów Kościelny “
p o s t a n a w i a m
nie stwierdzać
obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowiskodla
przedsięwzięcia pn: „Przebudowa drogi
krajowej nr 61 Warszawa - Łomza - Augustów na odcinku przejścia przez m.
Barszczeod kmok. 239 + 850 do km 240+250 wraz z budową i
przebudowąniezbędnie infrastruktury
technicznej w Gminie Bargłów Kościelny “
U
z a s a d n i e n i e
Generalna Dyrekcja Dróg
Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstokuwystąpiła do tut. Organu z wnioskiem w sprawie wydania decyzji o
środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. „Przebudowa drogi krajowej nr 61 Warszawa - Łomza - Augustów na odcinku
przejścia przez m. Barszczeod kmok. 239 + 850 do km 240+250 wraz z budową i
przebudowąniezbędnie infrastruktury
technicznej w Gminie Bargłów Kościelny “
Planowane
zamierzenie wymienione jest w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia9 listopada 2004 r. w sprawie określania
rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz
szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do
sporządzania raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 257, poz. 2573 z
2004 r. - z późniejszymi zmianami, §3 ust. 1, pkt 56), jako przedsięwzięcie
mogące potencjalnie oddziaływać na środowisko.
Tut. Organzgodnie z art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3
października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie,
udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na
środowisko (Dz. U. z 2008 r. Nr 199 poz. 1227), zasięgnął opinii Regionalnej
Dyrekcji Ochrony Środowiskaw
Białymstoku i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Augustowie w
sprawie obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na
środowisko.
Regionalny Dyrektor Ochrony
Środowiska wpiśmie z dnia 17 grudnia2010 r. nr RDOŚ-20-WOOS-II-66130-771/10/AS
wyraził opinię, że dla przedmiotowego przedsięwzięcia nie istnieje konieczność
przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
Ustosunkowując się do zapisów zawartych art.
63 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 3 października 2008
r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale
społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na
środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zm.) ustalono, co następuje:
Ustosunkowując
się do zapisów zawartych art. 63 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i
jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o
ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zm.) ustalono,
co następuje:
■planowane przedsięwzięcie nie jest powiązane z innymi
przedsięwzięciami i nie przyczyni się do kumulowania się oddziaływań
przedsięwzięć znajdujących się na obszarze, na który będzie oddziaływać
przedsięwzięcie;
■w trakcie realizacji przedsięwzięcia wykorzystane zostaną
zasoby naturalne takie jak m.in.: kruszywo kamienne łamane w ilości ok. 120 Mg,
woda w czasie prowadzenia prac ziemnych oraz na cele socjalno-bytowe, paliwo do
maszyn i pojazdów, a także inne materiały: mieszanki mineralno-asfaltowe - ok.
420 Mg, kostka betonowa lub płytki chodnikowe - ok. 570 m2,
krawężniki, oporniki, obrzeża - ok. 300 mb;
■przedmiotowe przedsięwzięcie przy uwzględnieniu używanych
substancji i stosowanych technologii nie stwarza ryzyka wystąpienia poważnej
awarii - przedsięwzięcie nie zalicza się do zakładów stwarzających zagrożenie
wystąpienia poważnych awarii, o których mowa w rozporządzeniu Ministra
Gospodarki z dnia 9 kwietnia 2002 r. w sprawie rodzajów i ilości substancji
niebezpiecznych, których znajdowanie się w zakładzie decyduje o zaliczeniu go
do zakładu o zwiększonym ryzyku albo zakładu o dużym ryzyku wystąpienia
poważnej awarii przemysłowej (Dz. U. Nr 58, poz. 535 ze zm.).
Dalsza analiza materiału
dowodowego pod kątem dalszych wymagań zawartych w art. 63 ust. 1 pkt 2 ww.
ustawy wykazała, że realizacja wnioskowanego przedsięwzięcia nie stanowi
zagrożenia dla środowiska, w tym również przy: istniejącym użytkowaniu terenu,
zdolności samooczyszczania się środowiska i odnawiania się zasobów naturalnych,
walorów przyrodniczych i krajobrazowych. Wnioskowane przedsięwzięcie nie jest
zlokalizowane na obszarach wodno-błotnych, na obszarach
przylegających do jezior i
obszarach wybrzeży, na obszarach górskich lub leśnych czy innych obszarach objętych
ochroną, w tym w strefie ochronnej ujęć wód i obszarach ochronnych zbiorników
wód śródlądowych. Przedsięwzięcie nie będzie również realizowane na obszarach,
na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone, na obszarach o
krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne oraz na
obszarach ochrony uzdrowiskowej. Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest na
terenie Obszaru Chronionego Krajobrazu „Jeziora Rajgrodzkie". Zgodnie z
art. 24 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody,
zakazy obowiązujące na terenie ww. obszaru wyszczególnione w rozporządzeniu nr
18/5 Wojewody Podlaskiego z dnia 25 lutego 2005 r. nie dotyczą realizacji
inwestycji celu publicznego, jaką jest przedmiotowe przedsięwzięcie. Ponadto
planowane zamierzenie inwestycyjne nie leży na obszarach wymagających
specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt lub
ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszarach
Natura 2000 oraz pozostałych formach ochrony przyrody.
■Biorąc pod uwagę usytuowanie, rodzaj i skalę
przedsięwzięcia, w ocenie organu, jego realizacja i eksploatacja nie będzie
stanowiła znacznej uciążliwości. Planowane zamierzenie inwestycyjne będzie
miało zasięg lokalny (brak transgranicznego oddziaływania), krótkotrwały
(związany jedynie z czasem budowy) i odwracalny.
Powiatowy
Inspektor Sanitarny w Augustowie opinią Nr 58/0/NZ/2010 z dnia26 listopada2010 r., również nie stwierdził potrzeby wykonania oceny oddziaływania
na środowisko ww. przedsięwzięcia: Przewiduje się następujący zakres prac
związanych w realizacją przedsięwzięcia:
-Przebudowę
skrzyżowania drogi ( wydzielenie pasów dla skrętów w lewo, budowę wysp
dzielących)
- Przebudowę zatok autobusowych z budową chodników
doprowadzonych do dróg powiatowych
Zatem
wykonanie nowej nawierzchni jezdni powinno przyczynić się do poprawy warunków
użytkowania drogi, poprawy bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego, poprawy
płynności poruszania się po jej powierzchni pojazdów, a tym samym ograniczenia
emisji czynników szkodliwych do środowiska (pyły, spaliny, hałas, wibracja)
wskutek poprawy
równości jezdni.
Planowane przedsięwzięcie nie znajduje się na terenie
obszaru Natura 2000.
Przedmiotowa
inwestycja zlokalizowana będzie na obszarze, dla którego nie jest sporządzony
miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego .
Po zapoznaniu
się z załączoną dokumentacją oraz kartą informacyjną dotyczącą planowanej
inwestycji jej lokalizacji, zakresem prac, ewentualnym wpływem na pogorszenie
warunków życia mieszkańców oraz uwzględniając łącznie wszystkie uwarunkowania
zawarte w art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu
informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie
środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199,
poz. 1227 z późn. zm.), Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Augustowie,
mając na uwadze powyższe nie dostrzega poważnych zagrożeń, które mogą w istotny
sposób wpłynąć na środowisko, zdrowie oraz życie ludzi i postanowił jak w
sentencji.
Jednocześnie należy nadmienić, iż organ
Państwowej Inspekcji Sanitarnej opiniuje planowane
przedsięwzięcie wyłącznie pod względem wymagań higienicznych i zdrowotnych, natomiast
nie ma kompetencji do ustalania jego usytuowania.
Biorąc
pod uwagę charakter przedsięwzięcia, jego położenie oraz możliwe oddziaływanie
uznano, że nie będzie miało ono znaczącego oddziaływania na środowiskoi mieszkańców, dlatego też nie zachodzi
konieczność przeprowadzenia oceny jego oddziaływania na środowisko.
Niniejsze
postanowieniewłączono do publicznie
dostępnego wykazu danycho dokumentach
zawierających informację o środowisku i jego ochronie na podstawie art. 21 w/w
Ustawy o udostępnieniu informacji o środowisku i jego
ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska orazo ocenach oddziaływania na środowisko.
Pouczenie
Na
niniejsze postanowienie nie służy zażalenie
Otrzymują:
GDDK
i A Oddział Białystok ul. Zwycięstwa 2
Sołtys
Wsi Barszcze
Pozostałe
strony postępowania z uwagi na ilość przekraczającą 20 osób, zgodnie z
ustawą o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale
społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na
środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227), należy powiadomić w drodze
obwieszczenia
a/a
Bargłów Kościelny, dnia 28 grudnia2010r.
O.5217-3/10
DECYZJA
o środowiskowych
uwarunkowaniach
Na podstawie art. 71 ust. 2 pkt. 2,
art. 75 ust. 1 pkt 4 oraz art. 85 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o
udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w
ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008
r. Nr 199 poz. 1227), oraz w związku z §3 ust. 1 pkt. 78 rozporządzenia Rady Ministrówz dnia 9 listopada 2004 r. w sprawie
określania rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko
oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do
sporządzania raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 257, poz. 2573 z
2004 r. z późniejszymi zmianami)po
rozpatrzeniu wniosku Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w
Białymstokuw sprawie wydania decyzji o
środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn: „Przebudowa drogi
krajowej nr 61 Warszawa - Łomza - Augustów na odcinku przejścia przez m.
Barszczeod kmok. 239 + 850 do km 240+250 wraz z budową i
przebudowąniezbędnie infrastruktury
technicznej w Gminie Bargłów Kościelny “
stwierdzam
brak
potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia
pn. „Przebudowa drogi krajowej nr 61 Warszawa - Łomza -
Augustów na odcinku przejścia przez m. Barszczeod kmok. 239 + 850 do km 240+250
wraz z budową i przebudowąniezbędnie
infrastruktury technicznej w Gminie Bargłów Kościelny “
UZASADNIENIE
Generalna Dyrekcja
Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstokuwystąpiła do tut. Organu w sprawie wydania decyzji o środowiskowych
uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. „Przebudowa drogi krajowej nr
61 Warszawa - Łomza - Augustów na odcinku przejścia przez m. Barszczeod kmok. 239 + 850 do km 240+250 wraz z budową i przebudowąniezbędnie infrastruktury technicznej w
Gminie Bargłów Kościelny “
Planowane zamierzenie inwestycyjne
wymienione jest w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r. w
sprawie określania rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na
środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem
przedsięwzięcia do sporządzania raportu o oddziaływaniu na środowisko (§3 ust.
1, pkt. 78), jako
przedsięwzięcie mogące potencjalnie oddziaływać na środowisko.
Dane o złożonym wniosku zostały
umieszczone w publicznie dostępnym wykazie danych na stronie biuletynu
informacji publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Bargłowie
Kościelnym.
W dniu 05.11 2010 r. Wójt Gminy
Bargłów Kościelny wszczął postępowanie administracyjne w sprawie wydania
decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz wystąpił do Regionalnej Dyrekcji
Ochrony Środowiska w Białymstoku i Państwowego Powiatowego Inspektora
Sanitarnego w Augustowie z prośbą o wydanie opinii w sprawie obowiązku
przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.
Regionalny Dyrektor
Ochrony Środowiska wpiśmie z dnia 17
grudnia2010 r. nr RDOŚ-20-WOOS-II-66130-771/10/AS
wyraził opinię, że dla przedmiotowego przedsięwzięcia nie istnieje konieczność
przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
Ustosunkowując się do zapisów zawartych art.
63 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 3 października 2008
r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale
społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na
środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zm.) ustalono, co następuje:
Ustosunkowując
się do zapisów zawartych art. 63 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i
jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o
ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zm.) ustalono,
co następuje:
■planowane przedsięwzięcie nie jest powiązane z innymi
przedsięwzięciami i nie przyczyni się do kumulowania się oddziaływań
przedsięwzięć znajdujących się na obszarze, na który będzie oddziaływać
przedsięwzięcie;
■w trakcie realizacji przedsięwzięcia wykorzystane zostaną
zasoby naturalne takie jak m.in.: kruszywo kamienne łamane w ilości ok. 120 Mg,
woda w czasie prowadzenia prac ziemnych oraz na cele socjalno-bytowe, paliwo do
maszyn i pojazdów, a także inne materiały: mieszanki mineralno-asfaltowe - ok.
420 Mg, kostka betonowa lub płytki chodnikowe - ok. 570 m2,
krawężniki, oporniki, obrzeża - ok. 300 mb;
■przedmiotowe przedsięwzięcie przy uwzględnieniu używanych
substancji i stosowanych technologii nie stwarza ryzyka wystąpienia poważnej
awarii - przedsięwzięcie nie zalicza się do zakładów stwarzających zagrożenie
wystąpienia poważnych awarii, o których mowa w rozporządzeniu Ministra
Gospodarki z dnia 9 kwietnia 2002 r. w sprawie rodzajów i ilości substancji
niebezpiecznych, których znajdowanie się w zakładzie decyduje o zaliczeniu go
do zakładu o zwiększonym ryzyku albo zakładu o dużym ryzyku wystąpienia
poważnej awarii przemysłowej (Dz. U. Nr 58, poz. 535 ze zm.).
Dalsza analiza materiału
dowodowego pod kątem dalszych wymagań zawartych w art. 63 ust. 1 pkt 2 ww.
ustawy wykazała, że realizacja wnioskowanego przedsięwzięcia nie stanowi
zagrożenia dla środowiska, w tym również przy: istniejącym użytkowaniu terenu,
zdolności samooczyszczania się środowiska i odnawiania się zasobów naturalnych,
walorów przyrodniczych i krajobrazowych. Wnioskowane przedsięwzięcie nie jest
zlokalizowane na obszarach wodno-błotnych, na obszarach
przylegających do jezior i
obszarach wybrzeży, na obszarach górskich lub leśnych czy innych obszarach
objętych ochroną, w tym w strefie ochronnej ujęć wód i obszarach ochronnych
zbiorników wód śródlądowych. Przedsięwzięcie nie będzie również realizowane na
obszarach, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone, na
obszarach o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub
archeologiczne oraz na obszarach ochrony uzdrowiskowej. Przedmiotowa inwestycja
zlokalizowana jest na terenie Obszaru Chronionego Krajobrazu „Jeziora
Rajgrodzkie". Zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004
r. o ochronie przyrody, zakazy obowiązujące na terenie ww. obszaru
wyszczególnione w rozporządzeniu nr 18/5 Wojewody Podlaskiego z dnia 25 lutego
2005 r. nie dotyczą realizacji inwestycji celu publicznego, jaką jest
przedmiotowe przedsięwzięcie. Ponadto planowane zamierzenie inwestycyjne nie
leży na obszarach wymagających specjalnej ochrony ze względu na występowanie
gatunków roślin i zwierząt lub ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych
objętych ochroną, w tym obszarach Natura 2000 oraz pozostałych formach ochrony
przyrody.
■Biorąc pod uwagę usytuowanie, rodzaj i skalę
przedsięwzięcia, w ocenie organu, jego realizacja i eksploatacja nie będzie
stanowiła znacznej uciążliwości. Planowane zamierzenie inwestycyjne będzie
miało zasięg lokalny (brak transgranicznego oddziaływania), krótkotrwały
(związany jedynie z czasem budowy) i odwracalny.
Powiatowy Inspektor Sanitarny w
Augustowie opinią Nr 58/0/NZ/2010 z dnia26 listopada2010 r., również nie
stwierdził potrzeby wykonania oceny oddziaływania na środowisko ww.
przedsięwzięcia: Przewiduje się następujący zakres prac związanych w realizacją
przedsięwzięcia:
-Przebudowę
skrzyżowania drogi ( wydzielenie pasów dla skrętów w lewo, budowę wysp
dzielących)
- Przebudowę zatok autobusowych z budową chodników doprowadzonych
do dróg powiatowych
Zatem
wykonanie nowej nawierzchni jezdni powinno przyczynić się do poprawy warunków
użytkowania drogi, poprawy bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego, poprawy
płynności poruszania się po jej powierzchni pojazdów, a tym samym ograniczenia
emisji czynników szkodliwych do środowiska (pyły, spaliny, hałas, wibracja)
wskutek poprawy
równości jezdni.
Planowane przedsięwzięcie nie znajduje się na terenie
obszaru Natura 2000.
Przedmiotowa
inwestycja zlokalizowana będzie na obszarze, dla którego nie jest sporządzony
miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego .
Po zapoznaniu
się z załączoną dokumentacją oraz kartą informacyjną dotyczącą planowanej
inwestycji jej lokalizacji, zakresem prac, ewentualnym wpływem na pogorszenie
warunków życia mieszkańców oraz uwzględniając łącznie wszystkie uwarunkowania
zawarte w art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu
informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie
środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199,
poz. 1227 z późn. zm.), Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Augustowie,
mając na uwadze powyższe nie dostrzega poważnych zagrożeń, które mogą w istotny
sposób wpłynąć na środowisko, zdrowie oraz życie ludzi i postanowił jak w
sentencji.
Jednocześnie należy nadmienić, iż organ
Państwowej Inspekcji Sanitarnej opiniuje planowane
przedsięwzięcie wyłącznie pod względem wymagań higienicznych i zdrowotnych, natomiast
nie ma kompetencji do ustalania jego usytuowania.
Biorąc
pod uwagę charakter przedsięwzięcia, jego położenie oraz możliwe oddziaływanie
uznano, że nie będzie miało ono znaczącego oddziaływania na środowiskoi mieszkańców, dlatego też nie zachodzi
konieczność przeprowadzenia oceny jego oddziaływania na środowisko.
Niniejsze
postanowieniewłączono do publicznie
dostępnego wykazu danycho dokumentach
zawierających informację o środowisku i jego ochronie na podstawie art. 21 w/w
Ustawy o udostępnieniu informacji o środowisku i jego
ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska orazo ocenach oddziaływania na środowisko.
Strony
postępowania poinformowano o toczącym się postępowaniu, zapewniono możliwość
zapoznania się z dokumentami sprawy oraz możliwość składania uwag i wniosków w
Urzędzie Gminy Bargłów Kościelny w pok Nr 2 .W
trakcie postępowania nie wpłynęły wnioski i uwagi od stron postępowania.
Biorąc pod uwagę powyższe oraz mając
na względzie spełnienie wymogów w zakresie ochrony środowiska, orzeczono jak w
sentencji.
Dane o niniejszej decyzji zostaną
włączone do publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających
informację o środowisku i jego ochronie, a informacja o wydanej decyzji
zostanie umieszczona na stronie biuletynu informacji publicznej, tablicy
ogłoszeń Urzędu Gminy w Bargłowie Kościelnym oraz w miejscu planowanego
przedsięwzięcia.
POUCZENIE
1. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
wiąże organ wydający decyzję, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 1-13 ustawy o
udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w
ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
2. Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach
dołącza się do wniosku o wydanie decyzji, o których mowa w 72 ust. 1 pkt 1-13;
wniosek winien być złożony nie później, niż przed upływem 4 lat od dnia, w
którym decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stała się ostateczna – art. 72
ust. 3. Termin może ulec wydłużeniu o 2 lata, jeżeli realizacja planowanego
przedsięwzięcia przebiega etapowo oraz nie zmieniły się warunki określone w
decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
3.Od niniejszej decyzji służy odwołanie do
Samorządowego KolegiumOdwoławczego w Suwałkach, za pośrednictwem Wójta gminy Bargłów
Kościelny, w terminie 14 dni o daty jej doręczenia.
Otrzymują:
1.GDDK i A Oddział Białystok ul. Zwycięstwa 2
2.Sołtys Wsi Barszcze
3.Pozostałe strony postępowania z uwagi na ilość
przekraczającą 20 osób, zgodnie z ustawą o udostępnianiu informacji o
środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o
ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227), należy
powiadomić w drodze obwieszczenia
4.a/a
Załącznik Nr 1 do decyzji
nrO.5217-3/10 z dnia 28
grudnia2010 r
CHARAKTERYSTYKA
PRZEDSIĘWZIĘCIA
Przedmiotowym przedsięwzięciem jest „Przebudowa drogi krajowej nr 61 Warszawa - Łomża - Augustów na odcinku
przejścia przez m. Barszczeod kmok. 239 + 850 do km 240+250 wraz z budową i
przebudowąniezbędnie infrastruktury
technicznej w Gminie Bargłów Kościelny “
Parametry Drogi:
Klasa drogi- Gp
Prędkość projektowana- 80 km/h
Szerokość pasa ruchu- 3,5 m
Szerokość pobocza- 1,5 m
Szerokość chodników przy jezdni- 2,0 m
szerokość chodników poza koroną drogi- 1,5 m
W ramach przedsięwzięcia przewiduje
się wykonanie:
-Przebudowę
skrzyżowania drogi ( wydzielenie pasów dla skrętów wlewo, budowę wysp dzielących)
- Przebudowę zatok autobusowych z budową
chodników doprowadzonychdo dróg powiatowych
Obszar
przewidziany do przebudowy położony jestw obrębie ewidencyjnymwsi
Barszczew gminie Bargłów Kościelny
droga krajowa nr 61 Warszawa - Łomża - Augustów.